Etiķešu un iepakojuma nozares prognozes 2024. Gadam - Konica Minolta ieskats

| 9 janvāris 2024

Komentārs: Sacha-Vittorio Paolucci, Konica Minolta Business Solutions Europe Rūpnieciskās drukas biznesa attīstības nodaļas vadītājs

Pasaulē, kurā valda nenoteiktība un globālais kopējās drukas ražošanas kritums ir acīmredzams, ir patīkami redzēt, ka digitālās etiķetes, iepakojums un rotājumi mirdz.


Vajadzība pēc lielākas automatizācijas un inovatīviem risinājumiem arī turpmāk būs svarīgs darba kārtības jautājums, un tas būs svarīgs virzītājspēks nozares ieinteresētajām personām, piemēram, pārstrādātājiem, zīmola pārstāvjiem un piegādātājiem. Pastiprināta pievēršanās sarežģītiem ražošanas procesiem iepakojuma un marķējuma nozarē arī palīdz ražotājiem pārdomāt savas iespējas jaunu iespēju pasaulē.

Tā kā marķēšanas un iepakošanas prasības kļūst aizvien sarežģītākas, pieaugot datu prasībām, atbilstības un normatīvajiem aktiem, piegādes ķēde aizvien vairāk paļaujas uz marķēšanu kā būtisku izsekojamības avotu.


Gatavojas vēl lielākai izaugsmei


Visi šie faktori norāda uz to, ka Eiropas un visas pasaules digitālo etiķešu un iepakojuma tirgi ir gatavi vēl ievērojamākai izaugsmei. "Pieprasījums pēc digitāli apdrukāta iepakojuma kopumā saglabājās augsts, jo tādus produktus kā etiķetes ražo lielos apjomos un vairs neaprobežojas tikai ar īsiem reklāmas darbiem," teikts Smithers pasaules drukas iekārtu tirgu pārskatā¹. Tāpat liels pieprasījums no iepakojuma nozares puses bija arī pēc digitāli apdrukāta gofrētā kartona.  

Ražošana, mazumtirdzniecība, transports, tekstilrūpniecība, pārtika un dzērieni, kā arī loģistika - tie visi ir nozīmīgi faktori, kuru dēļ digitālā etiķešu ražošana ir kļuvusi par izplatītu tehnoloģiju, un daudzi iepakojuma tirgi ir sasnieguši lūzuma punktu un ir gatavi digitālai ražošanai.
 


Dzērienu tirgus pievēršas digitālajām tehnoloģijām


Dzērienu bizness ir viena no nozarēm, kurā mēs redzēsim, kā klienti tuvākajos gados eksponenciāli paplašinās savu biznesu, digitāli drukājot etiķetes ar apdari. Lakas un folijas taustes efekti kļūst arvien svarīgāki vīna pircēju lēmumu pieņemšanā. Jūs varat uzzināt vairāk par taustāmo "wow!" efektu uz papīra, izlasot Konica Minolta veltīto blogu šeit.  

Uzticību digitāli ražotām vīna etiķetēm atbalsta arī nozares eksperti². "Nākamo piecu gadu laikā jaunās digitālās izgreznošanas tehnoloģijas veicinās īsāka tirāžas garuma etiķešu izmantošanu, ko vīna tirgus labprāt izmantos," teikts Smithers ziņojumā. "Turklāt, pieaugot dārgo vīnu cenām, vīna darītavām arvien svarīgāka kļūst etiķetē iestrādātā drošība un aizsardzība pret viltošanu."

Pretviltošanas iespējas, tostarp novatorisks un mūsdienīgs tintes strūklas pielāgošanas projekts sadarbībā ar Industrial Inkjet Ltd (IIJ), bija par pamtu mūsu klātbūtnei Labelexpo izstādē pagājušā gada septembrī.
Mūsu AccurioLabel 230 prese tika aprīkota ar DC330Mini no Grafisk Maskinfabrik (GM). IIJ, atzīts globālais eksperts UV tintes drukāšanas drošības jomā, prezentācijā demonstrēja arī citas iespējas, kas piesaistīja apmeklētāju uzmanību mūsu stendam.
 


Jaunas drukāšanas iespējas vīndariem


Mūsu ilggadējais klients Firus Druck ir viens no piemēriem tam, kā tā izaugsme digitālās etiķetes nozarē nav bijusi nekas cits kā iespaidīgs pavērsiens. Apkalpojot vietējos, nacionālos un starptautiskos vīna ražotājus, etiķešu ražotājs bija viens no pirmajiem mūsu AccurioLabel 400 klientiem. Tā ir jaunākā vienas caurlaides tonera prese mūsu drukas iekārtu piedāvājumā. Pilnu stāstu varat izlasīt šeit un noskatīties vietnē YouTube šeit.
 
Kā Eiropas tirgus daļas līderis digitālo etiķešu preses sistēmu jomā (Infosource) mēs turpināsim paplašināt robežas, lai palīdzētu ražotājiem paplašināt drukas iespējas. Mēs uzskatām, ka turpmākajos gados izšķiroša nozīme būs ciešākai sadarbībai ar klientiem un partneriem, nepārtrauktai apņēmībai apņēmīgi mainīt drukas tehnoloģijas un uzlabot  ražošanas efektivitāti. 

 



Arī darba procesi, programmatūra un procesu automatizācija kopā ar mākoņrisinājumiem ir galvenie efektivitātes virzītājspēki, kas ir daļa no virzības uz "gudro rūpnīcu".


Saistības attiecībā uz klientiem un inovācijām


Pagājušā gada septembrī izstādē Labelexpo tika demonstrēta mūsu nelokāmā uzticība klientiem un inovācijām. Izstāde bija lieliska platforma, lai paziņotu, ka šobrīd esam uzstādījuši vairāk nekā 1200 mūsu AccurioLabel preses visā pasaulē. Un tas ir tirgus, kurā mēs ienācām pirms mazāk nekā desmit gadiem.


Neraugoties uz digitālās etiķešu ražošanas uzplaukumu, tiek apgalvots, ka vispārējās nozares izaugsmes prognozes ir "nelielas". Saskaņā ar jaunāko Finat³ tirgus analīzi tas turpināsies vismaz līdz 2024. gada pirmajai pusei.   


Viena no negatīvajām tendencēm ir "nepārtraukta samazināšanās" e-komercijas pārdošanas apjomos, kas pēdējos gados ir bijis nozīmīgs virzītājspēks. "Lejupslīde turpināsies, jo postpandēmiskie ietekme mazinās, augstā inflācija un augošās procentu likmes būtiski ierobežo pieprasījumu," teikts ziņojumā.   



Lai gan mēs esam guvuši milzīgus panākumus etiķešu drukas tirgos, mēs apzināmies būtiskos izaicinājumus, ar kuriem mūsu klienti saskarsies nākamajā gadā. Tomēr mēs redzam, ka problēmas, ar kurām tie saskaras, piemēram, izejvielu piegāde, sāks mazināties. Tas notiek, neskatoties uz Gartner⁴ ziņojumu, kas norāda uz 2021. gada pētījumu, kurā konstatēts, ka 68% piegādes ķēžu vadītāju konsekventi komentēja būtiskus šķēršļus un ka 79% organizāciju ar vairāk nekā 500 darbiniekiem vēlas būt labāk sagatavotas riskam tuvāko gadu laikā.
 


Apņemšanās īstenot aktīvas mācību programmas


Papildus piedāvājuma un pieprasījuma problēmām visi mūsu klienti, tostarp drukātāji, pārstrādātāji, CRD un uzņēmumi, nav pasargāti arī no citām netiešām pasaules notikumu sekām. Pandēmija un piespiedu uzņēmumu slēgšana nozīmēja, ka ievērojams skaits pieredzējušu darbinieku priekšlaicīgi aizgāja pensijā, tādējādi palielinot kvalificēta darbaspēka trūkumu, un aizvien vairāk pieaugot tendencei strādāt no mājām.  

Tomēr mēs uzskatām, ka mūsu klienti centīsies piešķirt lielāku finansējumu interesantām mācību programmām, nepārtrauktai darbinieku attīstībai, kā arī darba un privātās dzīves līdzsvara nodrošināšanai. Tas, ka mūsu produkti ir viegli lietojami mūsu klientiem, padara darbavietas pievilcīgākas talantiem, kurus viņi meklē. Un kāpēc gan necensties pieņemt darbā vairāk jaunu talantu - un apmācīt viņus pašiem! Vairāk par mūsu pieeju varat izlasīt šajā blogā⁵.

Nākotnē vēl svarīgāka kļūs Rūpniecība 5.0 - jaunais industrializācijas posms, kurā cilvēki strādā kopā ar modernām tehnoloģijām un mākslīgā intelekta robotiem, lai uzlabotu darba procesus. Tas viss atgriezīs 4.0 rūpniecībā akcentu uz cilvēku, kā arī pievērsīs lielāku uzmanību ilgtspējas nodrošināšanai.

Lai kas arī gaidāms nākotnē, mūsu apņemšanās joprojām ir nodrošināt vislabāko iespējamo pakalpojumu sniegšanu visiem mūsu darbiniekiem, klientiem un partneriem.
 


  
¹ Smithers, The Future of Global Print Equipment Markets to 2028. Market overview, – printing equipment markets, 2018–28, page 19
² 2 Smithers, The Impact on Changing Run Lengths in Packaging and Labels to 2027, page 146
³ Report & Analysis: The European Narrow Web Market, Finat Radar 21, Q3, page 4
⁴ Case Study: How Supply Chain Risk and Resilience Can Deliver Competitive Advantage, published June 2023
⁵ Konica Minolta, See the Potential Blog: Hire young talent – and train them yourself!