ETIĶEŠU UN IEPAKOJUMA NOZARES PROGNOZES 2022. GADAM

| 12 janvāris 2022

Konica Minolta ieskats.

Komentārs: Olafs Lorencs, Konica Minolta Business Solutions Europe Digitālās pārveides nodaļas vecākais ģenerāldirektors.


Nākamais gads piedāvā etiķešu un iepakojuma uzņēmumiem/konvertoriem daudzas jaunas iespējas digitālās drukas jomā, jo pasaule pārdomā un virzās uz stabilitātes periodu pēc atveseļošanās no pandēmijas smagajiem pārbaudījumiem.
 

Ir pagājuši tie laiki, kad iepakojums un etiķetes tika veidotas tikai tādēļ, lai būtu noderīgas vai praktiskas, lai identificētu vai aizsargātu preces un produktus. Īpaši līdz ar digitālās ražošanas attīstību etiķetes un iepakojums tagad ir neatņemama zīmola un visas pirkuma pieredzes sastāvdaļa. Mainīgo datu un pielāgotu, individuāli izstrādātu risinājumu izmantošana paver piegādātājiem iespēju palielināt peļņas maržas.
 

Vērtīgs mārketinga līdzeklis ar digitālo ražošanu
 

Tehnoloģiju inovāciju turpināšanās ļaus iepakojumam paplašināt tradicionālo funkcionālo lomu, proti, transportēt kaut ko traukā vai uz etiķetes norādīt, "kas ir iekšpusē", un kļūt par vērtīgu mārketinga līdzekli.  Tendences 2022. gadam ietvers uzlabotu apdari, piemēram, izgreznošanu, automatizācijas palielināšanu, drukas iegādi tiešsaistē un interneta veikalus, kā arī, protams, neapturamu pāreju no analogās uz digitālo tehnoloģiju.
 

Turpinās pieaugt pieprasījums pēc pilnīga ražošanas procesa no sākuma līdz galam ar vairāk "viss vienā" risinājumiem, kā arī vajadzība pēc ražošanas iekārtām, kurām nepieciešams mazāk un mazāk kvalificētu operatoru.
 

Būtiski instrumenti informācijas nodošanai un zīmola izcelšanai
 

Mēs zinām, ka etiķetes un iepakojums arī turpmāk veidos pirmās nepieciešamības preču piegādes ķēdes un nodrošinās būtiskus informācijas nodošanas un zīmola veidošanas rīkus. Veselības aprūpes, farmācijas, pārtikas un dzērienu nozare ir viena no tām nozarēm, kas arī turpmāk būs digitālo etiķešu un iepakojumu drukas izaugsmes jomas.

Arī zīmoli izmantos digitālo tehnoloģiju, lai nodrošinātu lielāku iesaisti un interesi par saviem produktiem - un tas viss notiks ilgtspējīgākā vidē. Ātra reaģēšana ar augsti automatizētām sistēmām, kas ražo nelielus daudzumus, ir veids, kā gūt panākumus, palīdzot zīmoliem apmierināt savu klientu strauji mainīgās prasības.

 

Ražošanas vienkāršošana, lai apmierinātu ātras reaģēšanas prasības
 

Stratēģijas un taktikas saskaņošana ar konkurences un klientu vēlmju ietekmējošajiem spēkiem ir būtiska, vienlaikus vienkāršojot ražošanu, lai apmierinātu arvien prasīgāko klientu pieprasījumu pēc ātras reakcijas. Programmatūra ir arī būtisks komponents, lai palielinātu rentabilitāti.
 

Pārdomājiet iespējas ar saistošiem etiķešu un iepakojuma risinājumiem

 

Mēs redzam, kā zīmolu īpašnieki meklē inovatīvus un saistošus drukas risinājumus komerciāliem un rūpnieciskiem lietojumiem. Ar īpašu globālu atbalstu, kas tiek sniegts lokāli visā pasaulē, mēs cieši sadarbojamies ar saviem klientiem un zīmoliem, izmantojot partnerības pieeju, un turpinām palīdzēt viņiem pārdomāt drukas iespējas.

E-komercijas izaugsme noteikti ir noteicošā tendence, kas nākotnē turpinās digitālo iepakojumu un etiķešu ražošanas izaugsmi, un tas būtiski ietekmēs pārstrādes uzņēmumus. Jo īpaši tiem ir jāspēj ātri reaģēt un jāizstrādā e-komercijai specifiski iepakojuma dizaini, kas risina pasta izplatīšanai, nevis mazumtirdzniecībai raksturīgās problēmas. Pieaug arī versiju veidošana un personalizācija.

 

Kā globāls tehnoloģiju piegādātājs ar vietēju pakalpojumu struktūru, mēs joprojām redzam ievērojamas iespējas turpmākajos gados gan etiķešu, gan iepakojuma ražošanā izmantot digitālo druku.

 

Produktu izcelšana aizvien pārpildītākā tirgū
 

Šķiet, ka šāds ir arī pētījumu analītiķu viedoklis. Smithers iepakojuma nākotnes ilgtermiņa stratēģiskās prognozes līdz 2030. gadam [1] norāda, ka tehnoloģiskie uzlabojumi paver durvis aizvien lielākam skaitam iepakojuma lietojumu. "Arvien vairāk zīmolu cenšas, lai to iepakojums patērētājam stāstītu stāstu, cerot, ka tas ļaus viņu produktam izcelties aizvien vairāk pārpildītajā tirgū," teikts ziņojumā. "Personalizācija ļauj zīmoliem veidot personisku saikni ar patērētāju, cerot, ka pozitīva mijiedarbība nozīmēs lielāku pārdošanas apjomu nākotnē."

 

Smithers novērtēja, ka 2019. gadā iepakojuma digitālās drukas tirgus vērtība bija 18,9 miljardi ASV dolāru, un kopumā tika saražotas 2,54 miljoni tonnu iepakojuma. Tiek lēsts, ka līdz 2024. gadam pieaugums būs 10,9 % gadā, bet pēc tam - tādā pašā tempā.  [2]

 

Pandemic ir digitālās ražošanas paātrinātājs
 

Saskaņā ar IDC tirgus perspektīvu "Izaugsmes iespējas digitālo etiķešu un iepakojuma jomā" (dok. Nr. EUR146199521, 2021. gada augusts) "neizbēgamais gājiens" uz digitālo ražošanu etiķešu un iepakojuma jomā kļūst arvien straujāks. "Pandēmija ir kalpojusi kā traucēklis un paātrinātājs," teikts ziņojumā. "Automatizācija ir vēl viens digitālais ieguvums. Darbības vieglums un automatizētas darba plūsmas, ko nodrošina digitālā tehnoloģija, veicina uzņēmējdarbības izaugsmi. Turpmāku procesu, piemēram, digitālā pārklājuma, digitālās reljefa izgatavošanas un izciršanas, integrēšana palīdzēs ievērojami paplašināt procesu ķēdi."

 

Galīgais secinājums: "Šķiet, ka svaru kausi nosveras par labu digitālajām tehnoloģijām."

 

Digitālā etiķešu un iepakojuma ražošana turpina strauji attīstīties

Viens no partneru paziņojuma piemēriem, kas iezīmē ievērojamu tehnoloģisku soli uz priekšu, ir AlphaJET - pasaulē pirmā MGI Digital Technology vienpārejas digitālā fabrika 4.0 B1+, kas ar ūdens bāzes UV tintes tehnoloģiju vienā posmā veic drukāšanu līdz tiešai apdarei. Iespējas iepakojuma jomā ir bezgalīgas.

Mūsu tirgū vadošā produkcijas drukas mašīna AccurioLabel 230, kas izmanto tonera tehnoloģiju, turpina radīt jaunas iespējas, un mēs saprotami lepojamies ar to, ka šobrīd mums ir vairāk nekā 850 iekārtu visā pasaulē. Saskaņā ar IDC tirgus prognozi Western Europe Digital Label and Packaging Printer Forecast, 2021-2025 [3], mūsu tirgus daļa digitālo uzlīmju un iepakojuma printeru jomā ir palielinājusies līdz 19,9 % sūtījumu un vērtības ziņā 2020. gadā. Un šī izaugsme turpināsies. Etiķešu tirgus ir tirgus, kurā mēs ienācām tikai pirms pieciem gadiem, taču jau tagad esam iekarojuši piekto daļu no digitālo etiķešu un iepakojuma printeru tirgus sūtījumu vērtības.

 

Saskaņā ar IDC datiem [4] 2020. gadā digitālo etiķešu un iepakojuma (L&P) ražošanas printeru sūtījumu apjoms Rietumeiropā bija 186 vienības 97,6 miljonu ASV dolāru vērtībā. Paredzams, ka laikposmā no 2020. līdz 2025. gadam Rietumeiropas digitālo L&P ražošanas printeru tirgus pieaugs ar 13,1 % salikto gada pieauguma tempu (CAGR). Lielākā daļa L&P printeru joprojām tiek piegādāta ar toneriem. Paredzams, ka etiķešu un iepakojuma printeru sūtījumi palielināsies no 186 vienībām 2020. gadā līdz 344 vienībām 2025. gadā.

 

Mēs visi apzināmies, ka pašreizējā Covid-19 situācija ir radījusi vēl nebijušus izaicinājumus, taču tiek atsāktas tiešas tikšanās un atgriežas normalitātes sajūta. Tikšanās klātienē būs vēl svarīgāka tādos pasākumos kā globālā izstāde Labelexpo Briselē, Beļģijā, 2022. gadā no 26. līdz 29. aprīlim, kur 8. hallē (stendi C12 / C19) mēs atkal būsim ievērojami pārstāvēti un ar nepacietību gaidīsim tikšanos ar klientiem un potenciālajiem klientiem.

 

Papildus klātienes pasākumiem mēs turpināsim veidot savu klātbūtni tiešsaistē, jo, izmantojot partnerības pieeju, palīdzēsim veidot idejas saviem klientiem - neatkarīgi no "saziņas kanāla".

 

Mūsu apņemšanās joprojām ir sniegt vislabāko iespējamo pakalpojumu visiem mūsu klientiem.