Poligrāfijas nozares prognozes etiķešu drukai 2021. gadam – Konica Minolta apkopojums

| 4 janvāris 2021

Poligrāfijas nozares prognozes etiķešu drukai 2021. gadam – Konica Minolta apkopojums

Neatkarīgi no tā, kas notiek ekonomikā kopumā, poligrāfijas nozare – jo īpaši digitālā etiķešu un iepakojuma druka – turpinās attīstīties un ieņemt nozīmīgu vietu mūsu ikdienas dzīvē.


Jebkura krīze paātrina tendenču attīstību. Tas attiecas uz automatizāciju, tiešsaistes drukas pirkumiem un interneta veikaliem, kā arī, protams, neapturamo analogo tehnoloģiju pāreju uz digitālajiem risinājumiem.
 
IDC “Rietumeiropas digitālo etiķešu un iepakojuma drukas prognozēs 2020.-2024. gadam” skaidri norādīts, ka zīmolu īpašniekiem būs galvenā loma pārmaiņu procesā no ofseta uz digitāli drukātām etiķetēm. Prognozēs iesaistītajiem uzņēmējiem ieteikts: “Digitālā druka ļauj zīmoliem un ražotājiem ātri reaģēt uz klientu prasībām. Tas arī ļauj zīmoliem uzlabot ražošanu un piegādes ķēdi, samazināt noliktavas izmaksas un atkritumus, kā arī palīdzēt zīmoliem ātrāk nonākt tirgū.”
 

Uzņēmēji arvien vairāk pievērsīsies digitālās drukas piedāvājumiem

Ziņojumā teikts, ka Konica Minolta 2019. gadā piederēja 19,1% tirgus daļas Rietumeiropā digitālo etiķešu un iepakojuma drukas printeru pasūtījumiem. Turklāt šī izaugsme turpinās. “Etiķešu un iepakojumu ražošanas uzņēmumi būs spiesti paplašināt digitālo pakalpojumu piedāvājumu, jo tradicionālie ofseta/flekso drukas apjomi laika gaitā lēnām samazinās,” teikts ziņojumā.
 
Tas atbilst arī mūsu pašu pieredzei, jo arvien vairāk tradicionālo etiķešu drukātāju lūdz padomu par pāreju uz digitālo druku. 2021. gada priekšvakarā mums ir ne mazums iemeslu justies pārliecinātiem par sevi, jo digitālā druka ir vienīgā tehnoloģija, kas spēj nodrošināt mazas un vidējas tirāžas ar ātru sagatavošanas laiku.
 
Tajā pašā IDC ziņojumā paredzēts pārdošanas aktivitātes kritums, jo 2020. gada pasākums drupa ticis atcelts un joprojām saskaramies ar Covid-19 sekām. Lai gan digitālo etiķešu un iepakojuma sūtījumi pagājušajā gadā Rietumeiropā samazinājās gandrīz par trešdaļu līdz nedaudz vairāk nekā 200 vienībām, sagaidāms, ka tirgus 2024. gadā joprojām pārdos aptuveni 450 vienības gadā (daudz neatpaliek no prognozētā līmeņa pirms pandēmijas).

IDC Rietumeiropas digitālo ietiķešu un iepakojuma drukas prognozes 2020.-2024. gadam, Digitālo etiķešu un iepakojumu drukas uzņēmumu piegāžu attēls, 4. attēls, Dokuments #EUR145503920, 2020. gada aprīlis


1.png

Mēs esam novērojuši pieaugošas prasības pēc visaptverošas ražošanas pieejas, kā arī vajadzību pēc ražošanas iekārtām, kurām nepieciešams mazāks skaits operatoru (turklāt mazāk kvalificēti).
 
Skatoties nākotnē, mēs zinām, ka etiķetes turpinās veidot pirmās nepieciešamības preču piegādes ķēdes un būs būtisks līdzeklis informācijas nodošanai. Veselības aprūpes, farmācijas un pārtikas un dzērienu nozares ir tikai dažas no tām, kurās digitālo etiķešu druka attīstīties.

 
Digitālo etiķešu tehnoloģija turpinās izvērsties

Digitālo etiķešu tehnoloģija turpinās ieņemt arvien stabilāku vietu tradicionālajā flekso drukas nozarē. Pēc diskusijām ar klientiem ir skaidrs, ka etiķešu un iepakojuma drukas uzņēmēji ir spiesti paplašināt savu digitālās drukas pakalpojumu piedāvājumu, jo tradicionālie ofseta/flekso drukas apjomi laika gaitā samazinās.
 
Pirmajā ārkārtas situācijā 2020. gada pavasarī mūsu pētījums parādīja, ka Konica Minolta AccurioLabel presēs drukāto lappušu apjoms lineārajos metros visā Eiropā 2020. gada martā (ārkārtas situācijas karstākajā punktā) salīdzinājumā ar iepriekšējo mēnesi pieauga līdz 150%.
 

Digitāla tendence, kas nekur nepazudīs

Šis tirgus turpinās  pieaugt, it īpaši turpinot mainīties patērētāju rīcībai. Aizvien vairāk pieprasa strādāt mājās vai reģionālajos birojos, tiek iesniegti mazi pasūtījumi vai individuāli piedāvājumi. Viens piemērs ir novērojams pārtikas tirdzniecībā, sākot no reģionālajām ražotnēm līdz mikro alus darītavām. Šī tendence nekur nepazudīs. Etiķetēm būs aizvien nozīmīgāka loma.
 
Tā kā esam globāls tehnoloģiju nodrošinātājs ar vietēju pakalpojumu struktūru, mēs nākamajos gados joprojām redzam ievērojamas digitālās drukas iespējas ar mūsu tonera tehnoloģiju. Etiķešu tirgū ienācām pirms nepilniem četriem gadiem, taču jau saņemam gandrīz piektdaļu drukas pasūtījumu (mērot pēc vērtības) digitālo etiķešu un iepakojuma tirgū.
 
Pašreizējā Covid-19 situācija ir radījusi vēl nebijušus izaicinājumus, taču ir cerība atgriezties pie “jaunās normalitātes”, jo vakcīnas vairs nav aiz kalniem. Kā vienmēr, mēs turpināsim nodrošināt, ka mūsu piegādes un pakalpojumi klientiem paliks nemainīgi un droši arī 2021. gadā un vēlāk.
 

Arvien lielāka aktivitāte tiešsaistē

Mēs arī turpmāk palīdzēsim saviem klientiem izstrādāt idejas, izmantojot partnerības pieeju (neatkarīgi no “saziņas kanāla”, saskarsmes klātienē vai virtuālā ceļā). Lai gan mēs atzīstam klātienes tikšanās priekšrocības, pašreizējā situācijā turpināsim kļūt arvien aktīvāki tiešsaistē, un tas, iespējams, ietvers vairāk virtuālo izstāžu, kurās ir daudz iespēju interaktīvai daudzveidīgo produktu izpētei drukāšanā.
 
Tā kā mums ir vairāk nekā 500 AccurioLabel iespiedmašīnu visā pasaulē, mēs joprojām esam apņēmušies nodrošināt vislabāko iespējamo servisu visiem klientiem. Lai kādi būtu apstākļi, mēs nekad nepadosimies, vislielāko vērtību piešķirot tieši veselībai un drošībai.
 
Vairāk par mūsu profesionālo druku varat atrast šeit Konica Minolta mājaslapā.
 
 
Etiķešu būtiskā nozīme – Konica Minolta Europe mājaslapa
Konica Minolta mājaslapa - Pārdomājot veidu, kā rīkot prezentācijas
Digitālās etiķešu drukas fons – Konica Minolta Europe mājaslapa