Cik bieži esat sūdzējies, ka IT speciālists nepalīdz pietiekami ātri?

| 23. Okt. 2019

Vairāk nekā 40% mazo uzņēmumu īpašnieku atklāja, ka vislielāko izaicinājumu uzņēmuma izaugsmei sagādā ilgais laiks, kas nepieciešams tehnoloģisko problēmu novēršanai.Mēs visi zinām, ka tehnoloģijas lieliski atvieglo darbu, taču ar tām saistās arī ne mazums problēmu.


Dažkārt šķietami slikta IT pieredze var novest arī pie sarežģījumiem sociālajās attiecībās. Galu galā mēs taču esam atkarīgi no tālruņiem, planšetdatoriem un digitālajiem palīgiem, vai ne?

Problēmas rodas, jo jūsu skatupunkts nav vienīgais. Paspersim soli atpakaļ un aplūkosim trīs izplatītus uzņēmējdarbības scenārijus, taču šoreiz iepazīsim tos no darbinieka un IT speciālista perspektīvas.

Iespējams, atklāsiet, ka perspektīvas maiņa var uzlabot produktivitāti…


1. scenārijs: Nekas nelādējas! Kādēļ internets ir tik lēns?

Darbinieks: Viena no izplatītākajām darbinieku problēmām ir lēns interneta savienojums. Ja jums darbā pieejams ierobežots daudzums laika, jūs noteikti pat zināt noteiktas dienas daļas, kad internets patiešām šķiet lēns kā gliemezis, taču jūsu sūdzības IT nodaļai parasti tiek atbildētas ar “paskatīsimies, ko varam darīt”.

IT speciālists: Nesaucot nevienu vārdā, sistēmas administratori pietiekami labi zina, ka ap pusdienas laiku un dienas beigās viss kļūts lēnāks… jo noteikti darbinieki YouTube skatās kaķu video. Problēmas rada joslas platums, jo pārāk daudz cilvēku vienlaikus izmanto internetu, padarot savienojumu lēnāku. Un šī problēma pat nav kontrolējama – varētu gadīties, ka jūsu ēkas tīkla savienojums darbojas maksimālā kapacitātē.


2. scenārijs: Ēnu IT – kādēļ es nevaru lejupielādēt visu, ko gribu?

IT speciālists: Ēnu IT (kad darbinieki darba mērķiem pārkāpj robežas un izmanto neatļautas iekārtas vai lietotnes) sagādā galvassāpes visiem, kuru pienākums ir rūpēties par IT drošību. Neatļautas lietotnes, piemēram, Dropbox vai Google Drive, var novest pie datu pārkāpumiem vai citiem drošības politikas neievērošanas gadījumiem, taču darbinieki bieži atklāti neatzīst, kādu programmnodrošinājumu neoficiāli izmanto, tādēļ IT speciālisti nevar neko darīt lietas labā, iekams nav par vēlu.


Darbinieki: “Un kas par to? Es tikai darīju savu darbu?” Ēnu IT parasti tiek izmantots, jo darbinieki nevar sagaidīt, kad IT daļa apstiprinās jaunu risinājumu kādai problēmai, vai arī viņi pat nezina, ka dara kaut ko neatļautu. Tā kā internetā pieejams milzumdaudz programmnodrošinājuma pakalpojumu, darbiniekiem ir viegli atrast savām tehnoloģiju vajadzībām piemērotu risinājumu.


3. scenārijs: Labdien! Vai varat palīdzēt? Ignorēts atbalsta pieprasījums


Darbinieki: Darbinieki bieži sūdzas par to, ka uz viņu zvaniem par atbalsta saņemšanu atbilde jāgaida pārāk ilgi. Neatkarīgi no tā, vai šajā gadījumā runa ir par paroles atiestatīšanu vai sarežģītākām datora problēmām, kas apdraud produktivitāti, pārāk gausa reaģēšana uz IT atbalsta pieprasījumiem noteikti rada problēmas uzņēmējdarbībai.


IT speciālists: Neatbildēti IT atbalsta pieprasījumi bieži vien rāda jūsu uzņēmuma vispārējo pieeju tehnoloģijām. Vai jums ir pietiekami daudz IT resursu? (Visticamāk, nav!) Vai atbalsts ir īpašnieku prioritāte? (Ne tad, ja viņi atbalstu saņem pirmie rindā.) Kad dusmojaties uz IT speciālistiem, bieži vien problēmas rada augstākstāvošas personas, nevis viņi paši.


Kā tas viss man var noderēt?

Vissvarīgākā doma šajā īsajā ieskatā ir šāda: labas attiecības starp darbiniekiem un IT nodaļu ir ļoti svarīgas produktivitātei.


Uzņēmumiem (gan maziem, gan lieliem) jānodrošina, ka IT komanda saņem pietiekamu finansējumu un tiek organizēta tā, ka patiesi var palīdzēt ikkatram darbiniekam, savukārt darbiniekiem jācenšas sadarboties ar IT speciālistiem, nevis jāmēģina atrast veidi, kā viņus apiet.